Vzory s návodmi
Prihlásenie k online školeniu
1. Postup ako sa prihlásiť k online školeniu/webináru nájdete TU
Viac informácii:
Ak sa Vám bude v podnikaní dariť, v čo pevne veríme, po nejakom čase bude pre Vás Slovensko malý trh. Budete chcieť predávať a obchodovať aj za hranicami (možno je to aj Váš podnikateľský zámer). Niektorí podnikatelia si toto uvedomia hneď na začiatku t.j. pred uvedením svojho tovaru alebo služby na trh. Poslaním tohto kroku je uvedomiť si, že systematická príprava a učenie sa cudzieho jazyka ako napr. obchodnej angličtiny, Vám môže otvoriť úplne iné dvere podnikateľského svete a to dvere na európsky alebo svetový trh. Ovládanie cudzieho jazyka, najmä angličtiny, považujeme v podnikaní za dôležitú konkurenčnú výhodu. Iste, môžete si povedať, že keď bude treba, tak si zaplatíte nejakého prekladateľa alebo tlmočníka, ktorý Vám v konkrétnom prípade pomôže. Ovládanie cudzieho jazyka Vám však môže pomôcť aj pri dennodennom vyjednávaní s Vašimi obchodnými partnermi (napr. zahraničný dodávateľ materiálu, ktorý potrebujete na výrobu Vášho produktu), pri komunikácii s Vašim zahraničnými zamestnancami alebo spolupracovníkmi, pri predaji zahraničným zákazníkom a pod. Ak by ste všetko toto uvedené mali realizovať prostredníctvom externého prekladateľa alebo tlmočníka, museli by ste si pripraviť väčší balík peňazí za takýto outsourcing. Dovolíme si uviesť, že v súčasnej dobe už aj predajca výrobkov na farmárskom trhu, ktorý ovláda cudzí jazyk, má konkurenčnú výhodu oproti ostatným predajcom, keď so zahraničným zákazníkom môže vyjednať lepšiu ponuku.
Ovládanie cudzieho jazyka taktiež môže pomôcť Vášmu predaju resp. obchodovaniu na Slovenskom trhu. Napr. osobná alebo online návšteva konferencie v zahraničí, v ekonomicky vyspelejšej krajine, Vám môže poskytnúť aktuálne informácie o inováciách, ktoré môžete napr. ak jeden / jedna z prvých priniesť na Slovenský trh. Taktiež môžete nadviazať obchodnú spoluprácu so zahraničným partnerom, ktorý Vám môže začať dovážať nový materiál / látku, z ktorej budete vyrábať a predávať exkluzívny tovar ako prvý na Slovensku. Aj marketingový slogan „Na Slovensku sme výlučný predajca ........ “ , „Ako prvý predávame ........“ znie dobre, čo poviete? Ak napríklad podnikáte so záhradkárskym náradím a v Londýne vo Veľkej Británii sa koná konferencia záhradkárov, kde bude predstavená nová solárna kosačka, ktorá v rekordnom čase poleje, pokosí a pohrabe trávnik, určite by ste boli radi prví, ktorí to predstavia aj na Slovenskom trhu. Takýchto príkladov môže byť veľa.
Tovar alebo služby však môžu ísť aj opačným smerom t.j. nebudete dovážať na Slovensko, ale budete vyvážať tovar resp. poskytovať služby zo Slovenska. Na to, aby ste mohli byť úspešní na zahraničnom trhu, nebude postačovať len preložiť všeobecné obchodné podmienky zo Slovenského do Anglického jazyka. Okrem spracovania obchodných podmienok podľa právnej úpravy krajiny, do ktorej smerujete svoj podnikateľský zámer, musíte vyriešiť logistiku, dopravu, reklamačný proces atď. podľa pravidiel daného štátu. V súčasnosti sú už na Slovensku spoločnosti, ktoré sú v tomto nápomocné a to tak, že v niektorých krajinách EÚ už majú zabehnutý tím, ktorý uvedie Váš tovar na konkrétny trh a vyrieši logistiku, reklamácie a pod. Naše odporúčanie v tomto kroku je, vzdelávajte sa systematicky cudzí jazyk (aj 1 hodina týždenne je viac ako 0 hodín a 0 minút), ktorý Vám pomôže:
- pri obchodnej komunikácií so zahraničným zákazníkom,
- pri obchodnom rokovaní so zahraničným obchodným partnerom,
- pri obchodnom vyjednávaní so zahraničným dodávateľom exkluzívneho materiálu alebo tovaru,
- pri expanzii Vášho tovaru a služieb na zahraničný trh,
- pri získavaní aktuálnych obchodných informácií z vyspelejších krajín sveta,
- atď.