Vzory s návodmi
Prihlásenie k online školeniu
1. Postup ako sa prihlásiť k online školeniu/webináru nájdete TU
Viac informácii:
Vykonanie optimalizácií vo Vašom podnikaní môže priniesť väčší zisk ako zisk z tržieb od nových zákazníkov. Týmto krokom chceme poukázať na to, že aj keď stále väčší počet zákazníkov znamená väčšie tržby, nemusí to viesť k väčšiemu zisku. Strážte si svoje podnikateľské peňaženky. Možno sa Vám už stalo, keď ste si uvedomili, že minulý rok ste mali väčší zisk aj keď ste mali menej zákazníkov alebo menší obrat. Odporúčame zamýšľať sa nad tým, ako podnikať efektívnejšie, uvažovať „ekonomicky“ a optimalizovať kde sa len dá. Vo Vašom podnikaní môžete optimalizovať napr. dane a odvody, výrobný proces, podnikateľské výdavky, obchodný proces a pod. Pred tým ako spustíte optimalizačný proces tej ktorej oblasti, je dôležité stanoviť si jeho dôvod / príčinu, priebeh a termíny a sledovaný cieľ. Po tom ako si zadefinujete dôvod (napr. po analýze určitého problému vo Vašom podniku), je dôležité stanoviť si priebeh optimalizácie a konkrétnymi termínmi (aby optimalizačný proces prebehol vo vopred zadefinovanom čase) a sledovaný cieľ, ktorý sa môže prejaviť okamžite alebo v priebehu určitého času.
Napríklad ak zistíte alebo si myslíte, že Vaši zamestnanci by mohli efektívnejšie využívať svoj pracovný čas, je na mieste pokúsiť sa napríklad optimalizovať výrobný proces. Čas sú peniaze, obzvlášť v podnikaní, a pokiaľ má Váš zamestnanec viac času vo výrobe resp. využíva svoj pracovný čas efektívnejšie, potom mu zostane priestor vykonať určitú časť práce aj za iného zamestnanca, ktorý rovnako tak môže za ďalšieho a takto môžeme v reťazi pokračovať ďalej. Samozrejme, napísali sme to veľmi zjednodušene, našim cieľom je len poukázať na princípy akejkoľvek optimalizácie. Optimalizačný proces môže byť samozrejme zložitejší podľa veľkosti Vašej spoločnosti a procesu, ktorý chcete optimalizovať. Bez pomenovania problému však nie je možné problém vyriešiť. Typickým príkladom ako je možné ušetriť peniaze v na účte, pokladni, peňaženke sú daňové optimalizácie. Samozrejme máme na mysli tie legitímne. Pri daňových optimalizáciách odporúčame sledovať zmeny v právnej úprave, aby to čo bolo možné vykonať úplne legitímne minulý rok, nebol už tento rok daňový podvod. Aj z tohto dôvodu sa jednotlivým daňovým optimalizáciám budeme venovať v konkrétnom období.
Pokiaľ Vaše optimalizačné procesy nedosiahli želaný výsledok, je na mieste na tento proces povolať experta „z vonku“. Zadefinovanie a pomenovanie možných problémov očami iného býva častokrát tým správnym impulzom pre ďalší rast firmy aj z dôvodu, že zakladatelia spoločnosti alebo podnikatelia samotný problém možno vidia, ale z najrôznejších dôvodov nepristúpili k riešeniu napr. pre nedostatok času, neochota alebo obava meniť niečo čomu roky venovali svoj čas a energiu a pod. Práve tieto dôvody môžu byť príčinou poklesu tržieb, zvyšovaniu výdavkov a neskoršiemu podaniu návrhu na vyhlásenie konkurzu zo strany Vášho veriteľa. Nebojte sa robiť biznis inak, pristúpte na inovácie, optimalizujte Vaše interné procesy, nebojte sa požiadať o radu alebo iný názor ... Nebojte sa pristúpiť na Váš podnikateľský reštart, alebo sa nastaviť na vlnu podnikateľského rastu.