Vzory s návodmi
Prihlásenie k online školeniu
1. Postup ako sa prihlásiť k online školeniu/webináru nájdete TU
Viac informácii:
Posledných 13 rokov sa intenzívne venuje poradenstvu a zastupovaniu podnikateľov a spoločností vo všetkých štádiách podnikania a to od ich založenia, priebehu, „ozdraveniu“ ale aj zániku. Nadobudol významné skúsenosti, ktoré mu umožňujú identifikovať potenciálne hrozby a možnosti rozvoja ďalšieho podnikania. Zastupoval a radil stovkám podnikateľom a spoločnostiam pri obchodných rokovaniach, vstupoch na zahraničné trhy, v súdnych sporoch, konaniach so štátnymi orgánmi a pod. Konzultant je aj zakladateľom Advokátskej kancelárie LUKAJKA & PARTNERS s. r. o., ktorej referencie môžete nájsť TU.
Konzultácie sú úplne bezplatné, avšak schválenie môže trvať niekoľko dní.
Dohodnite si konzultáciu, bez registrácie na Národnom podnikateľskom centre.
Táto forma je s poplatkom.
JUDr. Jozef Lukajka, PhD.
Cookie súbory používame na našej webstránke kvôli správnemu fungovaniu našej stránky, prispôsobeniu analytiky a obsahu návštevníkovi stránky. Viac informácií o cookie
Vašou objednávkou získate len tento jeden vzor s návodom.
- prístup ku všetkým plateným vzorom s návodmi
- prístup ku všetkým plateným videokurzom a videonávodom
- odborné poradenstvo s
možnosťou položiť 5 otázok
- zľava vo výške od 50% do 100% na vzdelávacie aktivity
Vzory s návodmi pripravuje Advokátska kancelária
Pozrite si referencie
Vzory s návodmi pripravuje Advokátska kancelária
Pozrite si referencie
Smernica o vnútornom systéme podávania, preverovania a evidovania oznámení v zmysle zákona č. 54/2019 Z. z. o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti
HLAVIČKA SMERNICE
Do hlavičky smernice je potrebné doplniť identifikačné údaje právnickej osoby; správcu smernice, kto smernicu vypracoval, ktorého dňa, kto ju schválil.
OBSAH A LIST ZMIEN
Táto časť obsahuje názov kapitol smernice a miesto pre zapísanie čísla zmien. Každú zmenu, je potrebné označiť pod číslom a zapísať do tabuľky dátum zmeny.
1 ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1 ÚČEL A ROZSAH PLATNOSTI
Bod1.1: V tejto časti je stanovený účel a rozsah platnosti smernice. Zákon č. 54/2019 Z. z. o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ,,zákon o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti‘‘) upravuje podmienky poskytovania ochrany osobám v pracovnoprávnom vzťahu v súvislosti s oznamovaním kriminality alebo inej protispoločenskej činnosti, práva a povinnosti osôb pri oznamovaní protispoločenskej činnosti a zriadenie, postavenie a pôsobnosť Úradu na ochranu oznamovateľov protispoločenskej činnosti. Pojem protispoločenská činnosť vychádza zo zákona o prevencii kriminality a inej protispoločenskej činnosti.
Cieľom zákona o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov je poskytovanie ochrany osobám, ktoré sa v súvislosti s výkonom zamestnania, povolania, postavenia, funkcie, plnením úloh vo verejnom záujme dozvedia skutočnosti, ktoré sa týkajú protispoločenskej činnosti, pred postihom zo strany ich zamestnávateľov/služobného úradu. Môže ísť len o osoby, ktorú považované za zamestnancov, nie o osoby, na ktoré zamestnávateľ nemá taký dosah.
Bod 1.1.1
V tomto bode je potrebné na vynechanom mieste doplniť názov právnickej osoby/zamestnávateľa.
Bod 1.1.4
V tejto časti v písm. a) je potrebné na vynechanom mieste doplniť názov právnickej osoby.
1.2. Vymedzenie pojmov
V tejto časti sú vymedzené základné pojmy, pričom na vynechanom mieste v prvom bode je potrebné doplniť názov zamestnávateľa a taktiež v poslednom bode je potrebné doplniť identifikačné údaje zodpovednej osoby. Oznamovateľ sa považuje za osobu, ktorá sa v súvislosti s výkonom svojho zamestnania, povolania, postavenia alebo funkcie dozvedela o protispoločenskej činnosti a urobila o tom oznámenie a dôležité je, že tak urobila v dobrej viere.
V tomto smere je v ustanovení § 3 ods. 2 zákona o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti obsiahnutá ochrana blízkej osoby oznamovateľa, podľa § 116 Občianskeho zákonníka, ktorá je zamestnaná u toho istého zamestnávateľa, a to v rovnakom rozsahu ako je chránený sám oznamovateľ.
Je potrebné rozlišovať pojem oznámenie a kvalifikované oznámenie. Pojem oznámenie predstavuje uvedenie akýchkoľvek skutočností, ktoré sa týkajú protispoločenskej činnosti a pojem kvalifikované oznámenie predstavuje uvedenie skutočností, ktoré môžu prispieť k objasneniu závažnej protispoločenskej činnosti. Toto rozlišovanie má význam vo vzťahu k poskytovanej ochrane.
Pojem závažná protispoločenská činnosť sa definuje prostredníctvom vymedzených trestných činov, ale taktiež sa definuje vo vzťahu k následku, ktorý môže vzniknúť v súvislosti s protiprávnym konaním.
Zodpovednou osobou je osoba, ktorá plní úlohy zamestnávateľa pri podávaní, prijímaní a preverovaní oznámení, evidovaní doručených oznámení, oboznamovaní oznamovateľa s výsledkom preverenia oznámenia a opatrenia, ak sa prijali na základe preverenia oznámenia. V smernici je potrebné doplniť meno zodpovednej osoby a jej identifikačné údaje.
Príslušným orgánom na prijatie oznámenia je úrad, prokuratúra alebo správny orgán príslušný na konanie o správnom delikte, ktorý je závažnou protispoločenskou činnosťou správnym deliktom, za ktorý možno uložiť pokutu s hornou hranicou určenou výpočtom, alebo správnym deliktom, za ktorý možno uložiť pokutu s hornou hranicou vo výške najmenej 30 000 eur.
2 VNÚTORNÝ SYSTÉM PREVEROVANIA OZNÁMENÍ
Bod 2.1.1
Podľa ustanovenia § 2 písm. h) zákona o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti konaním v dobrej viere je konanie fyzickej osoby, ktorá vzhľadom na okolnosti, ktoré sú jej známe, a vedomosti, ktoré v čase oznámenia má, sa odôvodnene domnieva, že uvádzané skutočnosti sú pravdivé. V pochybnostiach sa konanie považuje za konanie v dobrej viere, dovtedy, kým sa nepreukáže opak.
Dobrá viera sa prezumuje. Oznamovateľ podáva oznámenie orgánu príslušnému na prijatie oznámenia, úradu alebo zamestnávateľovi v dobrej viere.
Bod 2.1.2
V tomto bode sú ustanovené náležitosti Oznámenia protispoločenskej činnosti, ako napríklad označenie oznámenia, identifikačné údaje oznamovateľa, predmet podnetu, označenie skutočností, ktoré nasvedčujú pravdivosť oznámenia, dátum podania a kontakt.
Bod 2.1.3
V tomto bode sa popisuje anonymné oznámenie. Ide o situáciu, keď oznamovateľ neuvedie svoje identifikačné údaje a zodpovedná osoba je povinná toto oznámenie preverí.
Bod 2.1.4
Oznámenie je možné podať písomne alebo elektronicky e-mailom, či ústne do zápisnice zodpovednej osobe.
Bod 2.1.5
V tomto bode je potrebné uviesť miesto, kde je potrebné podať písomné oznámenie. Posiela sa do rúk zodpovednej osoby, do vybodkovaného miesta sa uvedie sa adresa a meno zodpovednej osoby, prípadne kde je umiestnená schránka určená na oznámenia.
Bod 2.1.6
V prípade, ak je možné podať písomné oznámenie elektronicky, je potrebné doplniť e-mailovú adresu zodpovednej osoby.
Bod 2.1.7
Oznamovateľ, ktorý sa rozhodne podať oznámenie ústne, podáva ho priamo u zodpovednej osoby, ktorá o tom musí spísať zápisnicu.
Bod 2.1.8
Všetkým zamestnancom musia byť verejne prístupné informácie týkajúce sa zodpovednej osoby a akým spôsobom môžu byť podávané oznámenia, pričom je potrebné ich zverejniť na informačnej tabuli zamestnávateľa, preto je potrebné do tohto bodu doplniť kde sa táto informačná tabuľa nachádza.
Bod 2.1.9
Ak by oznámenie prijala osoba odlišná od zodpovednej osoby, táto osoba je povinná bezodkladne postúpiť oznámenie na vybavenie zodpovednej osobe.
Bod 2.1.10
Oznámenia smerujúce proti zodpovednej osobe možno doručovať členom štatutárneho orgánu aj elektronickou poštou na e-mailovú adresu, ktorá má byť zverejnená na informačnej tabuli zamestnávateľa, pričom je potrebné v tomto bode doplniť, kde sa táto informačná tabuľa zamestnávateľa nachádza.
2.2 Preverovanie oznámení a oprávnenia zodpovednej osoby
Bod 2.2.1
Podľa ustanovenia §10 ods. 1 Zákona o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti ,,Zamestnávateľ, ktorý zamestnáva najmenej 50 zamestnancov, a zamestnávateľ, ktorý je orgánom verejnej moci, ktorý zamestnáva najmenej 5 zamestnancov, je povinný určiť organizačnú zložku alebo osobu, ktorá plní úlohy zamestnávateľa; na základe zmluvy so zamestnávateľom môže byť zodpovednou osobou aj osoba, ktorá nie je zamestnancom. Zodpovedná osoba musí mať odborné predpoklady na plnenie úloh podľa tohto zákona. V obci a vo vyššom územnom celku je zodpovednou osobou hlavný kontrolór.‘‘
Podľa ustanovenia §10 ods.6 Zákona o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti ,,Zamestnávateľ podľa odseku 1 potvrdí prijatie oznámenia do siedmich dní od jeho prijatia. Za preverenie oznámenia sa považuje aj postúpenie veci na vybavenie podľa Trestného poriadku alebo osobitných predpisov.‘‘
Bod 2.2.2
Ak z obsahu oznámenia posúdi zodpovedná osoba, že nejde o oznámenie podľa zákona o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti postúpi bezodkladne podanie príslušnému orgánu na vybavenie podnetu a informuje o tejto skutočnosti oznamovateľa.
Bod 2.2.3
Zodpovedná osoba musí prijaté oznámenie zaevidovať v Evidencii oznámení o protispoločenskej činnosti.
Zamestnávateľ je povinný najmenej počas troch rokov odo dňa doručenia oznámenia viesť evidenciu oznámení v rozsahu dátum doručenia oznámenia, meno, priezvisko a pobyt oznamovateľa, predmet oznámenia, výsledok preverenia oznámenia, dátum skončenia preverenia oznámenia (§11 ods.1 Zákona o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti).
Bod 2.2.6
Oznamovateľ je povinný poskytnúť zodpovednej osobe súčinnosť, ak je potrebné oznámenie doplniť, či doplniť. Zodpovedná osoba v takom prípade vyzve oznamovateľa, aby v určenej lehote, najneskôr však do 10 dní od doručenia výzvy doplnila oznámenie alebo poskytla potrebnú súčinnosť. Ak oznamovateľ bude výzvu ignorovať a nedoplní oznámenie, či neposkytne potrebnú súčinnosť, zodpovedná osoba oznámenie nebude môcť preveriť a označí ho ako nedôvodné.
Bod 2.2.7
Podľa §10 ods. 6 a 8 Zákona o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti zamestnávateľ je povinný prijať a potvrdiť oznámenie do siedmich dní od jeho prijatia, a preveriť každé oznámenie a oznámiť oznamovateľovi výsledok preverenia oznámenia a prijaté opatrenia, ak sa prijali do 90 dní odo dňa potvrdenia prijatia oznámenia alebo ak sa prijatie oznámenia nepotvrdilo, do 90 dní od uplynutia siedmich dní od prijatia oznámenia.
Bod 2.2.8
Ak oznamovateľ požiada o vzatie oznámenia späť, zodpovedná osoba prešetrí aj toto oznámenie. Túto skutočnosť však musí zaznamenať do spisu.
Bod 2.2.13
Podľa ustanovenia §10 ods. 8 Zákona o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti, ak výsledkom preverenia oznámenia je postúpenie veci na vybavenie podľa Trestného poriadku alebo osobitných predpisov, zamestnávateľ je povinný o tejto skutočnosti vopred informovať oznamovateľa; to neplatí, ak by informovaním oznamovateľa mohlo byť zmarené prešetrenie oznámenia. Ak bolo preverenie oznámenia skončené postúpením veci na vybavenie podľa Trestného poriadku alebo osobitných predpisov, zamestnávateľ je povinný vyžiadať si výsledok vybavenia v rozsahu, ako to umožňuje osobitný predpis a do desiatich dní od doručenia tohto výsledku s ním oboznámiť oznamovateľa.
Bod 2.2.14
Zamestnávateľ podľa zákona o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti (§10 ods. 7) je povinný pri preverovaní oznámení zachovávať mlčanlivosť o totožnosti oznamovateľa a totožnosti dotknutej osoby.
Zamestnávateľ je podľa zákona o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti povinný prijať vhodné technické a organizačné opatrenia na zabezpečenie a preukázanie toho, že vnútorný systém preverovania oznámení sa vykonáva v súlade s týmto zákonom.
2.3 Spracúvanie osobných údajov
Zamestnávateľ je povinný vydať vnútorný predpis, v ktorom určí podrobnosti o podávaní oznámení, preverovaní oznámení a oprávneniach zodpovednej osoby pri preverovaní oznámení,
zachovaní mlčanlivosti o totožnosti oznamovateľa, evidovaní oznámení, oboznamovaní oznamovateľa s výsledkom preverenia jeho oznámenia, spracúvaní osobných údajov uvedených v oznámení.
Zamestnávateľ podľa zákona o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti (§11 ods. 1) je povinný najmenej počas troch rokov odo dňa doručenia oznámenia viesť evidenciu oznámení v rozsahu dátum doručenia oznámenia, meno, priezvisko a pobyt oznamovateľa, predmet oznámenia, výsledok preverenia oznámenia, dátum skončenia preverenia oznámenia.
Zamestnávateľ je povinný pri preverovaní oznámení zachovávať mlčanlivosť o totožnosti oznamovateľa.
3 OCHRANA PRI OZNAMOVANÍ PROTISPOLOČENSKEJ ČINNOSTI
3.1 Ochrana v súvislosti s oznámením protispoločenskej činnosti
Bod 3.1.1
Oznamovateľ, ktorý podal oznámenie protispoločenskej činnosti má právo na ochranu pred pracovnoprávnym postihom v súvislosti s oznámením protispoločenskej činnosti u zamestnávateľa.
Ochrana oznamovateľa má poskytnúť oznamovateľovi akúsi záruku, že v prípade ak podá oznámenie o protispoločenskej činnosti, nemusí sa báť dôsledkov, ktoré by pre ňu v dôsledku podaného oznámenia mohli vyplynúť zo strany zamestnávateľa. Rozlišujú sa dva druhy ochrany oznamovateľa a to ochrana poskytnutá prokurátorom, správnym orgánom a ochrana poskytnutá úradom.
3.2 Žiadosť o poskytnutie ochrany
Podľa zákona o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti (§3 ods. 1) žiadosť o poskytnutie ochrany pri oznámení závažnej protispoločenskej činnosti, ktorá je trestným činom, môže podať oznamovateľ zároveň s oznámením alebo počas trestného konania; žiadosť sa podáva prokurátorovi písomne alebo ústne do zápisnice. Ak sa žiadosť o poskytnutie ochrany oznamovateľovi podá inému orgánu verejnej moci, ten ju bezodkladne postúpi prokurátorovi. Ak prokurátor zistí, že oznamovateľ, ktorý podal žiadosť o poskytnutie ochrany, urobil kvalifikované oznámenie, bezodkladne mu poskytne ochranu a písomne to oznámi oznamovateľovi, zamestnávateľovi a úradu.
Žiadosť o poskytnutie ochrany pri oznámení závažnej protispoločenskej činnosti, ktorá je správnym deliktom, môže podať oznamovateľ zároveň s oznámením alebo počas konania o správnom delikte; žiadosť o poskytnutie ochrany sa podáva písomne alebo ústne do zápisnice orgánu, ktorý je príslušný na konanie o správnom delikte. Ak správny orgán zistí, že oznamovateľ, ktorý podal žiadosť o poskytnutie ochrany, urobil kvalifikované oznámenie, bezodkladne oznamovateľovi poskytne ochranu a písomne to oznámi oznamovateľovi, zamestnávateľovi a úradu.
Ak prokurátor alebo správny orgán zistí, že oznamovateľ podal kvalifikované oznámenie, bezodkladne mu poskytne ochranu a túto skutočnosť oznámi to oznamovateľovi, úradu a zamestnávateľovi. Doručením oznámenia sa oznamovateľ stáva chráneným oznamovateľom.
Žiadosť o poskytnutie ochrany obsahuje meno, priezvisko, dátum narodenia a pobyt oznamovateľa, ktorý podáva žiadosť, miesto výkonu jeho práce a označenie jeho zamestnávateľa, a napr. aj údaje o blízkej osobe, ak oznamovateľ žiada o ochranu aj pre túto blízku osobu.
Ak prokurátor alebo správny orgán zistí, že oznamovateľ, ktorý podal žiadosť o poskytnutie ochrany neurobil kvalifikované oznámenie, bezodkladne oznamovateľovi písomne oznámi túto skutočnosť s uvedením dôvodov neposkytnutia ochrany a s poučením o možnosti preskúmať neposkytnutie ochrany.
3.3 Ochrana oznamovateľa pri oznamovaní závažnej protispoločenskej činnosti
Bod 3.3.1
Podľa zákona o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti (§7ods.1)zamestnávateľ môže urobiť právny úkon alebo vydať rozhodnutie v pracovnoprávnom vzťahu voči chránenému oznamovateľovi, na ktorý nedal súhlas, len so súhlasom úradu; voči chránenému oznamovateľovi, ktorým je profesionálny vojak, sa súhlas úradu vyžaduje, len ak tak ustanovuje osobitný predpis.
Bod 3.3.2
Chránený oznamovateľ má právo na to, aby zásahy zo strany zamestnávateľa do jeho práv či povinností, vykonané bez jeho súhlasu, podliehali predchádzajúcemu schváleniu. Úrad je považovaný za autoritu ktorý by vzhľadom na svoju nezávislosť mal pri svojom rozhodovaní garantovať, že zamestnávateľ nebude oznamovateľa za oznámenie protispoločenskej činnosti postihovať.
Ak zamestnávateľ bude chcieť vydať rozhodnutie, ktoré sa vzťahuje na chráneného oznamovateľa, bude musieť podať žiadosť o predchádzajúci súhlas úradu.
Bod 3.3.4
Podľa zákona o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti úrad udelí súhlas s navrhovaným pracovnoprávnym úkonom zamestnávateľa voči chránenému oznamovateľovi, len ak zamestnávateľ preukáže, že navrhovaný pracovnoprávny úkon nemá žiadnu príčinnú súvislosť s kvalifikovaným oznámením, inak žiadosť o udelenie súhlasu zamietne.
3.4. Zánik ochrany oznamovateľa
Ochrana oznamovateľa podľa ustanovenia §8 ods. 1 zákona o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti zaniká
Zánik ochrany je zamestnávateľ povinný bezodkladne oznámiť úradu a orgánu, ktorý poskytol ochranu.
3.5 Pozastavenie účinnosti pracovnoprávneho úkonu
Úrad môže pozastaviť účinnosť pracovnoprávneho úkonu voči oznamovateľovi, ak je tu dôvodné podozrenie, že bol takýto úkon urobený v súvislosti s oznámením. Ak zamestnávateľ nepreukáže, že pracovnoprávny úkon nemá príčinnú súvislosť s oznámením, tak sa účinnosť pracovnoprávneho úkonu pozastaví.
Pri právnych úkonoch v pracovnoprávnych vzťahoch bude pozastavenie znamenať dočasnú neúčinnosť úkonu, teda pracovnoprávny úkon nebude mať po dobu pozastavenia žiadne právne dôsledky na osobu, ktorej sa týka.
Pozastavenie účinnosti pracovnoprávneho úkonu sa začína dňom doručenia potvrdenia oznamovateľovi. Rozhodnutiu, ktoré je pracovnoprávnym úkonom, sa pozastavením účinnosti odkladá vykonateľnosť.
Pozastavenie účinnosti pracovnoprávneho úkonu sa skončí uplynutím 30 dní od doručenia potvrdenia oznamovateľovi. Doručením návrhu na nariadenie neodkladného opatrenia na súd počas tejto lehoty sa trvanie pozastavenia účinnosti pracovnoprávneho úkonu predlžuje až do nadobudnutia vykonateľnosti rozhodnutia súdu o tomto návrhu.
4 ODVETNÉ OPATRENIE A ODVETNÁ ČINNOSŤ
Za odvetné opatrenie sa považuje také konanie alebo opomenutie konania v súvislosti s pracovnoprávnym alebo iným obdobným vzťahom oznamovateľa vyvolané oznámením alebo zverejnením informácií o protispoločenskej činnosti a ktoré oznamovateľovi alebo ďalšej skupine osôb vymedzenej zákonom spôsobilo alebo môže spôsobiť neopodstatnenú ujmu.
Zákon uvádza demonštratívny výpočet odvetných opatrení, za ktoré možno považovať najmä:
- výpoveď alebo okamžité skončenie pracovného pomeru,
- skončenie v skúšobnej dobe alebo nepredĺženie pracovného pomeru na dobu neurčitú,
- odvolanie, preradenie na nižšiu pozíciu alebo odmietnutie povýšenia,
- zmena pracovných povinností, miesta výkonu práce alebo zmena pracovného času,
- zníženie mzdy, nepriznanie odmeny alebo osobného príplatku,
- neposkytnutie odbornej prípravy,
- disciplinárne opatrenie,
- nátlak, zastrašovanie alebo obťažovanie,
- poškodzovanie dobrej povesti,
- odstúpenie od zmluvy o dodávke tovarov a služieb,
- zrušenie licencie alebo povolenia.
SPOLOČNÉ A ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Bod 5.3 Zodpovednosť za kontrolu
V tejto časti je potrebné uviesť kto je poverení na kontrolu dodržiavania tejto smernice.
PRÍLOHY
1 Spôsoby podávania oznámení o protispoločenskej činnosti
Hlavička
V hlavičke je potrebné uviesť identifikačné údaje zamestnávateľa.
Pod názvom: Spôsoby podávania oznámení o protispoločenskej činnosti je potrebné v druhom
Bode uviesť číslo Smernice o vnútornom systéme podávania, preverovania a evidovania oznámení v zmysle zákona č. 54/2019 Z. z. o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov, vydanie č.: .... (doplniť číslo vydania smernice, napr. 1)
Písomné oznámenie sa podáva priamo do rúk zodpovednej osoby, do schránky zriadenej na tento účel. Je tu potrebné doplniť kde je táto schránka umiestnená, alebo teda ak vôbec nie je zriadená je potrebné túto časť zmazať. Písomné oznámenie možno podávať aj prostredníctvom pošty, je potrebné tu doplniť adresu zamestnávateľa, kam má byť doručené toto oznámenie. Uvedie sa názov zamestnávateľa, meno zodpovednej osoby a adresa zamestnávateľa. Ak je možné podať oznámenie elektronicky, doplní sa e-mailová adresa, ak nie je možné podávať oznámenie protispoločenskej činnosti elektronicky, túto časť zmažte.
V časti zodpovedná osoba je potrebné uviesť meno zodpovednej osoby, telefóne číslo a e-mailovú adresu.
Ak oznámenia smerujú proti zodpovednej osobe, je potrebné uviesť meno osôb, ktorým sa budú tieto oznámenia posielať. Ak je zriadená schránka pre tieto oznámenia, uviesť kde sa nachádza alebo e-mailovú adresu, kde je potrebné tieto oznámenia posielať.
2 Žiadosť o poskytnutie ochrany
Hlavička
V hlavičke je potrebné uviesť identifikačné údaje osoby, ktorá podáva žiadosť o poskytnutie ochrany a v pravom rohu žiadosti je potrebné doplniť adresu Okresnej prokuratúry/Správneho orgánu.
Žiadosť
V texte je potrebné dopísať identifikačné údaje osoby, ktorá podáva žiadosť o poskytnutie ochrany a tiež uviesť dôvody žiadosti. Žiadosť je potrebné podpísať oznamovateľom.
3 Oboznamovací list k predpisu Smernica č. ..../......... o vnútornom systéme podávania, preverovania a evidovania oznámení v zmysle zákona č. 54/2019 Z. z. o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov, vydanie č.:.......
Hlavička
Do hlavičky tohto listu je potrebné doplniť identifikačné údaje zamestnávateľa, a to najmä
-názov zamestnávateľa,
-sídlo zamestnávateľa,
-logo zamestnávateľa (ak ho má)
-telefóne číslo a e-mailovú adresa
-poprípade fax, webovú stránku
Do názvu sa doplní číslo smernice o vnútornom systéme podávania, preverovania a evidovania oznámení, ktoré sa musí zhodovať s číslom Smernice.
Pod názvom do predmetnej tabuľky je potrebné doplniť meno, funkciu a podpis osoby, ktoré oboznámila zamestnancov so Smernicou. Zamestnanci tento oboznamovací list podpíšu, čím potvrdia, že boli so Smernicou oboznámení v plnom rozsahu. Podpisom tiež potvrdia, že obsahu Smernice porozumeli a sú im jasné práva a povinnosti vyplývajúce zo Smernice.
Tabuľka
Do tabuľky sa uvedie počet zamestnancov (poradové čísla), mená zamestnancov a ich funkciu, dátum oboznámenia sa so Smernicou a podpis každého zamestnanca
4 Evidenčný list o prijatom oznámení č. ................ / ............
Do hlavičky tohto listu je potrebné doplniť identifikačné údaje zamestnávateľa, a to najmä
-názov zamestnávateľa,
-sídlo zamestnávateľa,
-logo zamestnávateľa (ak ho má)
-telefóne číslo a e-mailovú adresa
-poprípade fax, webovú stránku
Do názvu sa doplní číslo smernice o vnútornom systéme podávania, preverovania a evidovania oznámení, ktoré sa musí zhodovať s číslom Smernice.
Názov: Evidenčný list o prijatom oznámení č. ................ / ............ – doplní sa číslo evidenčného listu
V samotnom evidenčnom liste o prijatom oznámení sa doplnia informácie o dátume doručenia oznámenia, o spôsobe podania oznámenia, ak malo byť oznámenie doplnené, uviesť lehotu a dátum zaslania doplneného oznámenia. V ďalšej časti sa uvedú identifikačné údaje oznamovateľa ako meno, priezvisko a adresu pobytu. V časti s názvom predmet oznámenia je potrebné doplniť predmet oznámenia a výsledok preverenia oznámenia. V závere sa doplní meno osoby, ktoré evidenčný list spísala a dátum skončenia preverenia oznámenia.
Dňa 04.09.2023
Sledujte našu ponuku aktuálnych školení.
Dokument na mieruPríprava dokumentov na mieru pre zodpovedného podnikateľa.
KonzultácieVirtuálna, telefonická alebo osobná konzultácia.
Online poradňaMáte otázky? Na našom portáli Vám ich zodpovieme bezplatne.
Technická podporaAk si neviete rady alebo vám niečo zlyhalo, neváhajte kontaktovať.