Vzory s návodmi
Prihlásenie k online školeniu
1. Postup ako sa prihlásiť k online školeniu/webináru nájdete TU
Viac informácii:
Musí sa pri komunikácii a úkonoch smerom k zamestnancom osloviť aj zástupca zamestnancov? Aký je rozdiel medzi prerokovaním, dohodou a súhlasom zástupcu? Kedy a ako má zamestnávateľ postupovať? Zákonník práce dáva zástupcovi zamestnancov veľa oprávnení a možností ako participovať a zúčastňovať sa pre realizovaní pracovných podmienok vo vzťahu k zamestnancom. Zákon vo vzťahu k zástupcovi rozlišuje medzi:
spolurozhodovaním,
prerokovaním,
kontrolnou činnosťou a
právom na informácie.
V zmysle Zákonníka práce sa zamestnanci práve prostredníctvom zástupcov zamestnancov zúčastňujú na rozhodovaní zamestnávateľa s cieľom zabezpečiť spravodlivé, uspokojivé, transparentné a predvídateľné pracovné podmienky.
Ako ale rozlišovať prerokovanie, dohodu, súhlas alebo kontrolu zo strany zástupcu zamestnancov?
Zákonník práce stanovuje, ktoré úkony sú neplatné ak nemajú predpísanú formu a neboli „komunikované“ so zástupcom zamestnancov. Ktoré úkony sú to? Zástupca v zásade participuje skoro pri každom úkone vrátane dovoleniek, práce nadčas, pri prekážkach na strane zamestnávateľa a zamestnanca, skončení pracovného pomeru a pod. Skončenie pracovného pomeru so zástupcom má svoje špecifiká. Na školení si popíšeme jednotlivé úkony a povinnosti, ktoré má zamestnávateľ vo vzťahu k zástupcovi.
Uzavretiu kolektívnej zmluvy predchádza kolektívne vyjednávanie. Ako ku kolektívnemu vyjednávaniu pristupovať? Ako to prebieha? Koľko je kôl a kedy môže byť štrajk? Na školení si celý postup popíšeme aj po praktickej stránke.
Osnova školenia:
2. Úkony, ktorých sa zástupca musí zúčastniť
3. Rozdiel medzi prerokovaním, spolurozhodovaním a kontrolou
4. Kedy je úkon neplatný
5. Vzdelávanie a podmienky činnosti zástupcov – na čo je nárok a na čo nie
6. Skončenie pracovného pomeru so zástupcom
7. Postup pri kolektívnom vyjednávaní
8. Kolektívna zmluva – čo v nej môže byť a čo nie
9. Kolektívne spory a štrajk
Kto je Váš lektor
JUDr. Jozef Lukajka, PhD. v minulosti pôsobil niekoľko rokov ako právnik inšpektorátu práce. V súčasnosti je vedúcim advokátom Advokátskej kancelárie LUKAJKA & PARTNERS s. r. o. Viac ako 15 rokov sa venuje právnemu zastupovaniu podnikateľov v súdnych sporoch, v správnych konaniach so štátnymi orgánmi so zameraním na obchodné právo, pracovné právo, trestné právo, ochranu osobných údajov, BOZP. Jeho rady a tipy môžete vidieť tu na LinkedIn
Termín, miesto a čas
31.01.2025, Trenčín, Jesenského 12 – priestory advokátskej kancelárie (09:00 – 12:30 hod.)
03.02.2025, Online (09:00 – 12:30 hod.)
Ceny školení:
Prezenčné školenie 150 € bez DPH t.j. 180 eur s DPH
V účastníckom poplatku prezenčného školenia je zahrnutá osobná účasť na školení v Trenčíne, možnosť pokladať otázky lektorovi, občerstvenie, vzory a prezentáciu zašleme v elektronickej forme.
Online školenie 150 € bez DPH t.j. 180 eur s DPH
V účastníckom poplatku online školenia je zahrnuté: online vysielanie školenia, možnosť zadávať online otázky lektorovi, vzory a prezentácia, videozáznam. Ak sa online prenosu nezúčastníte v celom rozsahu, školenie si možno neskôr pozrieť zo záznamu, ktorý máte k dispozícii po dobu 30 dní.
InHouse školenie
Táto forma školenia sa uskutoční na mieste a čase ktorý si určíte Vy. Počet Vašich zamestnancov, ktorí sa ho zúčastnia, nie je obmedzený. Pre nezáväznú cenovú ponuku stačí zaslať žiadosť o cenovú ponuku.
Na konkrétny typ školenia je potrebné prihlásiť sa vopred prostredníctvom registračného formuláru zobrazeného na pravej strane.