zodpovednypodnikatel.sk

Ako používať portál zdpovednypodnikatel.sk

Vzory s návodmi

1. Po prihlásení sa k účtu (bezplatnému alebo platenému), má užívateľ na ľavej strane obrazovky vzor, ktorý je možné stiahnuť bez úpravy alebo s úpravou
 
2.Vzorový dokument je vo formáte WORD; užívateľ môže v rámci možnosti panela nástrojov vykonať rôzne úpravy napr. označiť text tučným / šikmým / podčiarknutým / farebným a pod. textom a s takouto úpravou aj vzor stiahnuť
 
3. Text označený žltým podfarbením je určený na doplnenie resp. úpravu; text, ktorý je označený červenou farbou, má užívateľ možnosť vykonať výber vhodnej možnosti 
 
4. Na pravej strane obrazovky môže užívateľ sledovať návod k úprave vzoru. Návod obsahuje odporúčania, tipy, rady a pod. ako môže užívateľ predmetný vzor upraviť a doplniť. Návod odkazuje na konkrétne čísla odsekov vo vzore, aby užívateľ mal prehľad o tom, ktorej časti vzoru sa návod týka
 
5. Vzor na ľavej strane obrazovky a návod na pravej strane obrazovky je možné rolovať (samostatne aj spolu) tak, aby užívateľ mal možnosť vidieť v jednom riadku text vzorového dokumentu ku ktorému prislúcha konkrétna časť návodu
 
6. Upravený vzor sa na portáli neuchováva; má k nemu prístup len prihlásený užívateľ
 
7. Platené a neplatené vzory sú zrozumiteľne a zreteľne označené a rozdelené
 
8. Niektoré vzory obsahujú aj prílohy, ktoré je možné stiahnuť bez úpravy
 
9. V mobilnej verzii nie je možné využívať všetky funkcie ako v PC formáte so zobrazovacou jednotkou

 

Prihlásenie k online školeniu

1. Postup ako sa prihlásiť k online školeniu/webináru nájdete TU

 

Viac informácii:

 

Podmienky používania TU

Ochrana osobných údajov TU

Správa súborov cookies TU

Rýchly kontakt




Videokurz + VZORY na tému

Zástupcovia zamestnancov, kolektívne vyjednávanie a zmluvy

 

Musí sa pri komunikácii a úkonoch smerom k zamestnancom osloviť aj zástupca zamestnancov? Aký je rozdiel medzi prerokovaním, dohodou a súhlasom zástupcu? Kedy a ako má zamestnávateľ postupovať? Zákonník práce dáva zástupcovi zamestnancov veľa oprávnení a možností ako participovať a zúčastňovať sa pre realizovaní pracovných podmienok vo vzťahu k zamestnancom.  Zákon vo vzťahu k zástupcovi rozlišuje medzi:

spolurozhodovaním,

prerokovaním,

kontrolnou činnosťou a

právom na informácie.

 

V zmysle Zákonníka práce sa zamestnanci práve prostredníctvom zástupcov zamestnancov zúčastňujú na rozhodovaní zamestnávateľa s cieľom zabezpečiť spravodlivé, uspokojivé, transparentné a predvídateľné pracovné podmienky.

 

Ako ale rozlišovať prerokovanie, dohodu, súhlas alebo kontrolu zo strany zástupcu zamestnancov?

 

Zákonník práce stanovuje, ktoré úkony sú neplatné ak nemajú predpísanú formu a neboli „komunikované“ so zástupcom zamestnancov. Ktoré úkony sú to? Zástupca v zásade participuje skoro pri každom úkone vrátane dovoleniek, práce nadčas, pri prekážkach na strane zamestnávateľa a zamestnanca, skončení pracovného pomeru a pod. Skončenie pracovného pomeru so zástupcom má svoje špecifiká. Na školení si popíšeme jednotlivé úkony a povinnosti, ktoré má zamestnávateľ vo vzťahu k zástupcovi.  

 

Uzavretiu kolektívnej zmluvy predchádza kolektívne vyjednávanie. Ako ku kolektívnemu vyjednávaniu pristupovať? Ako to prebieha? Koľko je kôl a kedy môže byť štrajk? Na školení si celý postup popíšeme aj po praktickej stránke.


Osnova školenia:

1. Povinnosti zamestnávateľa voči zástupcom zamestnancov  

2. Úkony, ktorých sa zástupca musí zúčastniť

3. Rozdiel medzi prerokovaním, spolurozhodovaním a kontrolou

4. Kedy je úkon neplatný

5. Vzdelávanie a podmienky činnosti zástupcov – na čo je nárok a na čo nie

6. Skončenie pracovného pomeru so zástupcom

7. Postup pri kolektívnom vyjednávaní

8. Kolektívna zmluva – čo v nej môže byť a čo nie

9. Kolektívne spory a štrajk

  

Kto je Váš lektor

JUDr. Jozef Lukajka, PhD. v minulosti pôsobil niekoľko rokov ako právnik inšpektorátu práce. V súčasnosti je vedúcim advokátom Advokátskej kancelárie LUKAJKA & PARTNERS s. r. o. Viac ako 15 rokov sa venuje právnemu zastupovaniu podnikateľov v súdnych sporoch, v správnych konaniach so štátnymi orgánmi so zameraním na obchodné právo, pracovné právo, trestné právo, ochranu osobných údajov, BOZP. Jeho rady a tipy môžete vidieť tu na LinkedIn 

 

Termín, miesto a čas

31.01.2025, Trenčín, Jesenského 12 – priestory advokátskej kancelárie (09:00 – 12:30 hod.)

03.02.2025, Online (09:00 – 12:30 hod.)

  

Ceny školení:

Prezenčné školenie 150 € bez DPH t.j. 180 eur s DPH

V účastníckom poplatku prezenčného školenia je zahrnutá osobná účasť na školení v Trenčíne, možnosť pokladať otázky lektorovi, občerstvenie, vzory a prezentáciu zašleme v elektronickej forme.

 

Online školenie 150 € bez DPH t.j. 180 eur s DPH

V účastníckom poplatku online školenia je zahrnuté: online vysielanie školenia, možnosť zadávať online otázky lektorovi, vzory a prezentácia, videozáznam. Ak sa online prenosu nezúčastníte v celom rozsahu, školenie si možno neskôr pozrieť zo záznamu, ktorý máte k dispozícii po dobu 30 dní.

 

InHouse školenie

Táto forma školenia sa uskutoční na mieste a čase ktorý si určíte Vy. Počet Vašich zamestnancov, ktorí sa ho zúčastnia, nie je obmedzený. Pre nezáväznú cenovú ponuku stačí zaslať žiadosť o cenovú ponuku.

 

Na konkrétny typ školenia je potrebné prihlásiť sa vopred prostredníctvom registračného formuláru zobrazeného na pravej strane.

 

 

Školenie sa konalo

03.02.2025 o 09:00

Prednášajúci lektor

JUDr. Jozef Lukajka, PhD.

Odborný garant


Pozrieť referencie

© 2020-2025 zodpovednypodnikatel.sk všetky práva vyhradené | o tento portál sa stará zodpovednypodnikatel.sk